lördag 23 oktober 2010

Nya tröjor

Igår var sambon ute och drack öl, lillan somnade i soffan redan 19:20 så jag hade all tid i världen att sy. Dock så blev jag helt perplex av denna frihet och spenderade större delen av kvällen med att bära nya tyger fram och tillbaka mellan tygskåp och tillskärningsbord.

Tillslut fastnade jag för att sy i ett av mina absoluta favorittyger, djungeltyger från Jny.

Modellen är Ines från senaste Ottobre (6/10), förändringarna är att den är mera utställd och att jag skippade dragskorna i sidan. Bytte även ut puffärmarna mot vanliga raka.

 

Djungeltröja Djungeltröja 

Mönster: Ottobre 06/10, Modell Ines (modell 19?), Stl 98.

Tyg: Djungeltyg från Jny, muddväv från Stoff och Stil.

 

Imorse så ville lilla gumman titta på TV, och jag ville sy. Perfekt :)

Ännu en tröja kom till världen. Denna gång av ett aptyg från Mjuka Tyger.

Dock fick jag fröken att ta på sig den då hon var väldigt nöjd med sin djungeltröja och inte ville ta av sig den ;-)

Aptröja

Mönster: Även detta från senaste numret av Ottobre (6/10), detta var modell 29 (tror jag). Stl 98, inga förändringar.

Tyg: Rosa aptyg från Mjuka , mudden kan nog även den vara från samma ställe.

7 kommentarer:

  1. Båda är verkligen jättefina, men det rosa aptyget... *älska*!

    SvaraRadera
  2. Jättefina!! Jag har nog missat det rosa aptyget...haha, missar många tyger nuförtiden, men det är ju härligt att det kommer så många också! =)

    SvaraRadera
  3. Härliga tröjor. Fastnar för den rosa, ett jättefint tyg som jag aldrig sett förut.

    SvaraRadera
  4. JAG ÄLSKAR DET DÄR TYGET! På tröjan högst upp. Det måste jag ha. Måste. Måste. Så nu ska jag leta på nätet!

    SvaraRadera
  5. Tack för din goa kommentar inne hos mig!

    Det gjorde att jag hittade tillbaka till dig, följde din blogg tidigare men har nog tappat bort dig "på vägen". Så fina kläder!

    SvaraRadera
  6. Å så roligt att du hittade till min blogg så jag kunde få hitta hit! =o)
    Finfina tröjor!!

    SvaraRadera
  7. jätte snyggt, också tyget.

    Känner igen det med att bära nya tyger fram och tillbaka mellan tygskåp och tillskärningsbord

    SvaraRadera