måndag 6 september 2010

Smått, till småttisar

Som vanligt har inget oroväckande hänt mig. Jag är bara väldigt, väldigt dåligt på att prioritera att blogga.

 

I början av augusti sydde jag som en galning. Spottade ur mig plagg efter plagg och imponerade mig själv i mitt skapande. Sedan tog det stopp, tvärstopp! Jag började jobba igen efter semestern. Tröttman var total och fortfarande en månad senare funkar det inte att vara uppe sent på kvällen för att sy och på helgerna vill jag umgås med familjen som jag ser så lite i veckorna :-(

 

Så nu tänkte jag bjuda på lite från sommaren, leva på gamla meriter. Det är ok va? ;)

 

Nu i veckan blev ett par kompisar föräldrar för andra gången, denna gång till ett par tvillingtjejer. Vi skulle träffa dem där i augusti när de gick i väntans tider och jag ville så gärna sy något till bebisarna som skulle komma.

 

Först blev det ett par bodys i Jny’s underbara moln i rosa och lila. Kantat med vitt för att vara lättmatchat. Sydda efter ett mönster från Ottobre (Sommar 2010) stl 50, men jag de är snarare som en “normal” 62:a när jag jämförde med gamla köpebodys hemma.

 

Bodys

Jag kunde inte riktigt stanna där, för det här var ju kul!

Så jag sydde matchande byxor i stolek 62.

 

Molnset Lila joggingcollege och mudd från MjukaTyger.

Rosa sweatshirttyg och mudd från Stoff och Stil.

Mönster rakt av snott från ett par Lindexmjukisar, fast med förlängda muddar.

 

Sedan så kan ju inte storebror gå lottlös heller. Så jag knåpade ihop en T-shirt till honom.

 

Molntröja

Moln från Jny såklart, mönstret är från en Ottobre (minns inte vilken faktiskt).

 

Hoppas innerligt att familjen P/B gillar moln och hemsytt, annars var det en dum present ;)

3 kommentarer:

  1. Åh vilken underbar present! Moln kan väl aldrig bli fel !? :-)

    SvaraRadera
  2. Så fina! Och smart att sätta vitt kantband, det underlättar ju betydligt... Har själv en förmåga att blanda vilt och det kan vara ganska besvärligt att hitta kläder som passar ihop ibland.
    Och tack för kommentaren i min blogg, det gör mig glad!

    SvaraRadera