torsdag 23 september 2010

Dagisfotografering

Nu var det så att idag var det dags för lillfisens första dagisfotografering med riktig fotograf. Förra året tog en av fröknarna en bild på gruppen, men idag skulle det komma en fotograf. Enskilda bilder är de fortfarande för små för tydligen.

Efter dagishämtning hade jag och lilltjejen möte i syrummet där vi stod och valde bland tygerna. Jag tänkte att hon själv skulle få välja tyg till det jag skulle sy. Hon tappade dock intresset snabbare än jag och ansåg att hon var klar när hon valt det orangea trolltyget från Mjuka Tyger. Visserligen inte mig emot, men det fanns inte så mycket av det eller att matcha med. Så när hon satt och ‘ritade’ (klippte sönder sitt målarblock) valde jag tyger efter eget tycke.

 

Imorse blev hon glatt överraskad av kläderna jag sytt och satt och kramade dem i soffan innan vi skulle gå. Att försöka fota sprallig lillfis som vill till dagis “för att leka med vännerna” är inte det lättaste. Men typ såhär såg hon ut ;-)

 

IMG_0399

Mönster: Byxorna är ett hopkok av Ottobre, Lindex och mig själv.

Tunikan har grunden i ett Ottobremönster. Faktiskt det jag bloggade om senast, fast här är den då utställd, har längre ärmar och har inte rynkat liv.

Tyg: Blommigt från Jofotex, Velour från Stoff och Stil-

Plus: Det blev jättefint och tunikan sitter jättebra!

Minus: CP’n fick ett ryck igår och ville inte göra vad jag ville. Därför sprättade jag och sydde dit kantbanden i halsen tre gånger.

3 kommentarer:

  1. Finaste lillfisen ever :) Det blev så himla snyggt!! Gillar verkligen tunikan!

    SvaraRadera
  2. Sött flickebarn i fina tunikan :)
    Var köper du dina fantastiska tyger? Känner du till någon välsorterad tygaffär i Åkersberga-täby-Danderyd m omnejd som kan ha tyger med hästmotiv?

    SvaraRadera
  3. Vilken fin liten i fina kläder!

    SvaraRadera