söndag 30 maj 2010

Sytidstjuvar

Tänkte bara visa upp vad det är som gör att denna blogg saknar innehåll för stunden.

 

löparjacka

 lunarglide

löparbyxa 

 

Jag har börjar löpträna och springer varannan kväll. Det går bra och det är skönt att känna att det ger resultat.

De andra kvällarna i veckan är det min tur att natta lillan och då är det tyvärr även så att jag allt som oftast även nattar mig själv på hennes golv.

Som ni förstår leder det till att den som jag kan sy på är nästintill obefintlig.

 

Lägg till skåpet nedan, som är ganska stort (160cm högt), som håller på att förvandlas till ett vitt skåp. Tyvärr blöder den bets som det var målat med väldigt mycket och förvandlingen går långsamt och via många lager färg.

 

skåp 

Jag ville visa den snygga solhatt jag sydde igår. Men tyvärr tappade vi bort den redan på  premiärturen och jag hann inte ta några bilder på den :-(

 

Hoppas på att kunna få lite mera sytt och bloggat framöver!

3 kommentarer:

  1. Skönt att höra att jag inte är den enda som nattar mig själv bredvid barnsängen ;-) Lycka till med löpträningen (du ska inte möjligtvis delta i Vårruset i morgon? jag är nämligen med där, fast som gående)! Hoppas du hittar lite sytid, du syr ju alltid så fina saker!

    SvaraRadera
  2. Oj, symamma blev löpmamma :) du får väl blogga lite om din löpning tills du hinner sy en ny solhatt kanske? :)

    SvaraRadera
  3. Springa var lände sedan jag gjorde måste varit minst 10 år sedan.
    Vilket otroligt fint skåp ser fram emot att få se hur det blir när du lyckas få den vita färgen att vinna. Jag har en kökssoffa som var betsad och det tog tre lager sedan gav jag upp. Nu har den varit vit med rosa flammor i två år, kanske dags att måla ett lager till så blir den nog riktigt vit.
    Tråkigt med mössan vi tappade sonens då vi åkte pariserhjulet på liseberg förra sommaren, den flög av när vi var högst upp.

    Nu blev det långt jag önskar dig en trevlig helg och föresten kul att du ville vara med i min utlottning.

    SvaraRadera