lördag 1 maj 2010

Nyttosömnad?

Det är kanske vad detta kallas bör kallas, men eftersom det inte direkt var en nödvändighet att sy detta så kanske det faller under ‘nöjessömnadskontot’ ändå?

I veckan som gick hade jag en ledig dag, efter att ha avverkat de besök som var anledningen till att jag tagit ledigt, så smet jag in en sväng på Åhlens och där råkade jag gå förbi tyghyllan. Jag fick direkt syn på ett tyg och kunde inte åka hem utan det.


Idag så har det förvandlats till fyra stycken soffkuddar.

 Soffa
 Kudde

 

Mönster: Inget. Kudden stoppas mittbak där tyget ligger omlott.

Tyg: Finfint tyg från Åhlens. Måste nog köpa lite till…
Plus: Åh så fina de är. Blev visst grönt och rosa igen, hoppsan ;-)

Minus: Alla innerkuddar… Eftersom kuddarna inte direkt har standardstorlek så fanns inga passande innerkuddar hemma. Jag fick därmed sy egna. Jag har slaktat sex huvudkuddar och sydde nya innerfodral till fyllningen. Men å andra sidan blev jag av med sex kuddar som bara legat och tagit plats.  

3 kommentarer:

  1. Åh, vilket superfint tyg! Förstår att du var tvungen att låta det bo hos er. ;)

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentaren i bloggen! Din blogg har jag missat helt men nu hamnar den i listan :-)

    SvaraRadera
  3. Oj, en till som gillar grönt och rosa :) jättefint tyg tycker jag, man blir glad av blommor och sommartankar! Kramar till er från oss! :)

    SvaraRadera