söndag 25 april 2010

Välanvänd volangkjol

Denna kjolen var en av de första sakerna jag sydde när jag började sy och det är definitivt det första plagget jag sydde till storasyster.

 

Den är nu snart ett år gammal och hon använder den titt som tätt då det fortfarande är ett av favoritplaggen.

Av någon anledning har de plagg som sys till storasyster svårt att fastna på bild, ska se om jag kan få fatt på de 3-4 överdelar som finns i garderoben också.

 

kjol 

Mönster: Eget. Jag använde overlockens rynkfot när jag sydde volangerna.

Tyg: Vitt lakanstyg från ett slaktat dito, lila tyger från USA, mudd från Stoff och Stil

Plus: Det blev så bra och storasyster gillar den väldigt mycket!

Minus: Inget.

2 kommentarer:

  1. Hej! Kul att du hittat till min blogg. Det gjorde ju dessutom att jag hittade din :-) Har kollat igenom den och blev grön av avund på ditt fina syrum och din ordning - annat än mitt kaos...(borde rensa snart...igen...) Superfina saker du sygg också såklart. Tröjan till dig själv i förra inlägget blev ju kanonbra. Har också länge tänkt sy något till mig själv - men det blir liksom aldrig av.

    Hit kommer jag att titta in mer.

    /Anna

    SvaraRadera
  2. Alltid härligt med lite vårkjolar och vårtyger eller hur? Tycker den kjolen ser hur skön och fin ut som helst, nästan lika fin som den som sydde den ;) kram från oss!

    SvaraRadera