fredag 23 april 2010

Tunika till mig själv

Det händer inte ofta, men ibland så syr jag något till mig själv.
Denna sydde jag när det var kallt och snöigt och den har legat i en UFO-hög ett tag då jag skulle justera några smågrejer. Där har den då blivit liggandes. Men för ett par veckor sedan grävde jag fram den och sydde klart den och nu har jag då äntligen fått häcken ur och bloggar även om den.

tunika

Mönster: Nu sitter jag inte i syrummet och bloggar och eftersom det är ganska länge sedan jag sydde blir jag osäker, men ett mönster från Allt om handarbete är jag rätt säker på att det var. Vid intresse kan jag kolla upp det.

*edit* Det är inte alls AoH, utan Ottobre :-) Höst/vinter 2009, modell nummer 3, med vissa justeringar, primärt i halsringningen.

Tyg: Även här sviker minnet, men jag tror att det är ett tyg som kommer från MG-tyger som inköptes förra året på symässan just för att sy något till mig själv av.

Plus: Tjoho – jag har sytt något till mig själv! Tjoho igen – för det blev faktiskt riktigt bra!
Minus: Jag fick sy om resårerna i hals och ärm flera gånger. Nu sitter de i kanaler sydda av trikåkantband från Bibbi – det blev riktigt bra!

7 kommentarer:

  1. Guuuuuuud vad snygg den blev!! Bra att du gjorde klart den!
    Tyget är från MG, köpte det jag med förra året :)
    Mönstret är jag lite intresserad av, kan du kolla vilket nr det är?

    SvaraRadera
  2. Hej, ville oxå bara säga att det var en tokfin tunika! Jag har samma tyg hemma som kanske skulle kunna få bli en tunika till mig nu när jag sett vad fin din blev. Du får gärna kolla upp vilket mönster du använde!

    SvaraRadera
  3. Jättefin tunika! Vilken tur att du tog tag i UFO:t :) Säger som de andra, du får jättegärna kolla upp i vilket nummer mönstret finns med.

    SvaraRadera
  4. Helsnygg topp, är också intresserad av vilket nummer!

    SvaraRadera
  5. Hoppas ni som undrat över vilket mönster jag använde här har lagt kommentarsbevakning :-) .
    Jag har bläddrat igenom mina AoH mönster nu och det var inte alls ett AoH mönster jag sytt av, utan alltid trogna Ottobre.
    Modellen finns i höst/vinter numret från 2009 och det är nummer 3 som jag sytt med vissa justeringar.

    SvaraRadera