onsdag 21 april 2010

Red, white and blue

I helgen fick jag en stund över medans lillan tittade på Playhouse Disney och pappsen låg bredvid i soffan och ‘hade kvalitetstid’ (a.k.a sov ;-) ). Snabbt skyndade jag upp till mitt syrum och plockade fram en kombination som jag haft i huvudet länge.

Pappsen är från USA och lillan är därmed även hon amerikansk medborgare så vad passar inte bättre än en tröja som är just ‘red, white and blue’?

 

 Red. white and blue  
Mönster: Samma som alltid, fast här med kort ärm och knäppning som detalj i ena raglansömmen.

Tyg: Mörkblått(nästan svart) stjärntyg från Stoff och Stil. Mudd från samma ställe.

Plus: Den blev riktigt fin! Pappsen tyckte också det och det är alltid bra med tanke på att han ibland kollar in i mina tygskåp och hummar lite missnöjt.

Minus: Kunde ha dragit upp diffen lite till när jag sydde kantbandet i halsen.
Lite minus att jag bara har omatchande namnband också.

2 kommentarer:

  1. Den blev jättefin!!! Tycker knäppningen i raglansömmen blir så fin, måste prova det ngn gång!

    SvaraRadera
  2. Åh vilken fin!!
    gillar det där tyget mer o mer :)

    SvaraRadera