fredag 16 april 2010

Pingu

Vår lilla tjej har en liten förkärlek till Pingu, och när jag sprang på ett mönster på Etsy från Winter Peach som föreställde en liten kycklingväska så var jag bara tvungen att köpa det, det kunde ju modifieras till en liten pingvin.
Jag kunde ju har ritat det själv på frihand, för så avancerat är det knappast, men det kändes bra att stödja en annan “medpysslare”.

 

När jag kom ner med väskan kom lillan springande med utsträckta armar och ropade “PINGU” :-)
Storasyster beställde snabbt en likadan väska som hon vill ha som mobilväska, vi får väl se hur det går med det.

 

IMG_9143

 

Mönster: Winter Peach på Etsy. Modifierade ögon, näbb och vingar.

Tyg: Svart/Mörkgrått tyg från IKEA, vit lakansväv från ett slaktat dito, orange trikå från Jny, orange kantband från Bibbi samt vitprickigt gult bomullstyg som foder från Dollys.

Plus: Lillan såg vad det var och blev glad.
Det gick ganska snabbt och lätt att sy den.
Negativt: Maskinen fick krupp och envisades med att inte vilja mata ordentligt så det blev ojämnt när jag sydde fast applikationerna.

2 kommentarer:

  1. men ååååå vad söt!! förstår att L tycker om den :)
    du får lära mig sy applikationer, jag är för feg/lat för att testa själv :)

    SvaraRadera
  2. Haha, så söt! Här är det fåret Shaun som gäller. Skulle kanske också funka som väska?

    SvaraRadera