onsdag 14 april 2010

Påskkärring

Nu är det ett tag sedan denna syddes, men för två veckor sedan lyste flitens lampa till sent i mitt syrum.
Dagen efter var nämligen barnen välkomna till dagis utklädda till påskkärringar/-gubbar. Jag skulle ju kunnat ta på lillasyster något som redan fanns i garderoben, men envis som jag är så skulle jag ju sy något själv.

 

Fram

Huckle

Påskkärring Bak

 

Mönster: Ottobre 4/2004. Pippiklänning

Tyg: Halvpanama från Stoff och Stil, som egentligen skall fodras och bli mörkläggningsgardiner…

Plus: Den blev jättesöt, inte så mycket kärring över det hela mest käring :-)

Minus: Lite för låg i halsen. Hucklet hade hon bara så sig i sisådär en nanosekund så det fick jag ingen bild på tyvärr. Som vanligt borde jag ha strukit innan den fotades.

1 kommentar:

  1. Åh men så söt!! Både L och klänningen :)
    En sån modell vill jag också testa!

    SvaraRadera