måndag 12 april 2010

Grönt är skönt

Jag sa ju att jag fått en ny favorit i kombinationen rosa och grönt.

Denna sydde jag ihop när jag fick en systund över när storasysters jacka var avslutad.

Allt gick förvånansvärt smidigt, om man bortser från alla täcksömmar som jag fick sprätta.
För detta var premiärturen med avig täcksöm i raglanskärningarna. Jag kan ju i efterhand konstatera att det ser ju lite mer välarbetat ut, men att jag på samma tid som det tog att sticka ner sömmarna (och göra om, och göra om…) kunde jag sytt en tröja till.
Hoppas att övning ger färdighet!

 

tröja

 

täcksöm

 

Mönster: Mer eller mindre samma som senast. Dock med långa ärmar som avslutas med resårkanal. 

Tyg: Rosa moln från allas vår Jenny på Jny. Randig trikå från MG-tyger (tror jag det var…)

Plus: Det blev riktigt bra med de nedstickade sömmarna.
Färgkombon - En riktig godisbit!

Minus: De nedstickade sömmarna :-O GAH! Vilket jobb, speciellt när jag sprättade lika många gånger som antalet sömmar totalt.
Att kameran tar så suddiga bilder och att den inte stryker kläderna innan ;-)

3 kommentarer:

  1. Supersnygg färgkombo och tröjan ser riktigt proffsigt sydd ut! Känner igen det där med täcksömmarna. Ibland kan jag få fnatt på att repa upp kassa sömmar..men jag tycker nog ändå att det är värt jobbet för det ger ett så mycket snyggare resultat!

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga färger. Passar bra till våren. Ja, det vore suveränt, om kameran kunde stryka kläder.... och tvätta... och laga mat... Vad mycket mer vi skulle få sytt då!

    SvaraRadera
  3. Jättefin tröja. Jag gillar också färgerna tillsammans, och har ju rosa och grönt hemma men ingen att sy till...

    SvaraRadera