söndag 21 mars 2010

Vårkänslor

Igår så kom våren till Stockholm med besked. Solen gassade från en blå himmel och jag och lillan roade oss med att hoppa i vattenpölar och stampa i slask. Vad som pågått hela dagen vill jag inte ens skriva om … men det är vitt!

Efter att fröken sent omsider gick med på att sova middag sydde jag klart “toppen” nedan.

 

När fröken vaknade upp från sin skönhetssömn och fick se tröjan blev hon strålande glad och sprang sedan omkring med den i famnen – prova den på däremot det fick jag inte ;-)

 

Moln

Mönster: Utgångspunkt i Ottobre 1/2008, modell 12 tror jag det var.

Dock utan resår i ärmarna och jag gjorde om halsrigningen. Kantbandade där jag kom åt bara för att det är så smidigt med kantbandsfoten!

Tyg: Inte helt okända moln från Jny. Mudd är en egenfärgad plommonlila.

 

Kom ihåg: Att “bara sy kantband” kräver rätt mycket tråd, att inte spola upp ordentligt straffar sig – alla gångerna! *suck*

4 kommentarer:

  1. Så fin!!! Härlig färgkombination.
    Ja, vad hände med vädret? Trodde det var slut med snöfall för i år... men det är bara mars :(

    SvaraRadera
  2. Blir lika imponerad av dig varje gång jag går in här o kollar dina fina saker du gör!!!!!
    Du är så duktig!!!!!!!!!!!!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Jättefin top, den ser vårig ut, längar oxå till våren, det är bara lera överrallt på tomten fast det är ju ett gott tecken inte sant!

    SvaraRadera