onsdag 24 mars 2010

Den som inga byxor har…

Dessa byxor är en gammal skapelse, men eftersom jag så sällan syr underdelar (som inte är muddbyxor) så tycker jag nog att de förtjänar en plats här på bloggen.

 

Det är ganska mycket detaljer på dess, skulle jag sy ett par till skulle jag nog göra om dem lite. Som det är nu sitter det rynkremsor på skärningssömmarna. Hur det ser ut på framsidan ser ni på bilden nedan, denna remsa fortsätter sedan bak på benet där den löper vågrätt över till innerbenssömmen. Sedan sitter det även ett par rynkdelar mellan ben och midja vid höfterna – dessa ser ganska ok ut såhär platt, men när man stoppar ett barn i dem buktar de ut som ett par vingar.

Att ta bort ett par centimeter i vidden på benen skulle inte direkt skada heller.

 

Rynkningarna ställde till hur mycket problem som helst på ena byxbenet medans det rullade smärtfritt på det andra. Trots alla omgångar med sprättaren blev slutresultatet bra och jag gillar effekten det ger.

 

De är väldigt välanvända och ett av stumpans favoritpar, eftersom de är sydda av smalrandig manchester är de väldigt mjuka och behagliga.

 

 byxor

Mönster: Ottobre 4/06 modell 4

Tyg: Brun smalspårig manchester från Stoff och Stil

4 kommentarer:

  1. jättesnygga, måste kolla upp om de finns i min skruttas storlek.

    SvaraRadera
  2. va snygga !!!

    Jeanette
    www.babydjungeln.se

    SvaraRadera
  3. Coola, gillar detaljerna! en live-bild please :)

    SvaraRadera