måndag 29 mars 2010

Broderipremiär

Det är visserligen en sanning med modifikation, för visst har det broderats på lite annat innan ett par nytillklippta do-redo muddjeans hamnade i maskinen, men det är faktiskt det första (och enda!) plagg som sytts där ännu.

 

Inte så mycket att orda om, jeansen är mina 15 år gamla stretchjeans som jag släpat med mig i flytt efter flytt, tillsammans med en med tiden växande samling andra avlagda jeans.

Det kändes oväntat bra att ÄNTLIGEN sätta saxen i första paret!

 

Broderipremiär

 

Mönster: Hmmm, ett modifierat Ottobre (tror jag…)

Tyg: Ja, gamla jeans, och röd- och vitrandig mudd som inte syns i bild från Ohlssons.

Broderiet: kommer från www.Swedemb.se och är gratis :-D

“Hjärtan-på-rad” är maskinens egna inbyggda dekorsöm.

Minus: Tid! Jag har så många idéer, inom så många områden, Men ingen tid!
Kanske om jag slutar upp med att somna utmattad på lillans golv får jag någon stund över att vara kreativ på kvällen…

Plus: Jag har lagat RSS-feeden (tror jag)! Fast läser ni detta så har ni nog lyckats få till bevakningen redan.

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad kul att hitta hit och tack för kommentaren på min blogg. Vad många fina plagg du syr och byxorna i detta inlägget är underbara.

    SvaraRadera
  2. yey, vilka coola bralls :)
    Kan din maskin brodera bilar/traktor/grävmaskin eller nåt sånt? Isåfall kanske man kan flirta till sig nåt skoj? :D :D

    SvaraRadera