söndag 28 februari 2010

Vårkänslor

Det droppar från taken och det finns hopp om en vår även detta år.

 

Förra helgen var det dock en annan situation, det var snöstorm och kaos.
Då skapade jag denna kreation, förverkligad av tyger inköpta på symässan på fredagen.

 

Inte så mycket att orda om – jag är sjukt nöjd – den är så härligt vårig!

 

Pricktop

Mönster: Ottobres Sommarnummer 2008, modell 12

Tyg: Stora prickar från Mjuka Tyger, små prickar från MG-tyger. Båda inköpta på syfestivalen.

Plus: Den är verkligen som en karamell, jag blir glad varje gång jag tittar på den.

Minus: Misstänker att den är väldigt bred eftersom den är sydd efter ett mönster utan att jag gjort några förändringar. Dessutom är det storlek 98 (lillan har mest 92) så frågan är om den ens kommer att passa i vår/sommar?

4 kommentarer:

  1. Du gör helt rätt i att vara supernöjd, för den är bara sååå fin!
    Jättehärliga tyger också!

    SvaraRadera
  2. Ja den blev kanonfin!! Vad snyggt tygerna går ihop också. Bra jobbat ;)

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar klänning! Skulle också vara supernöjd, så proffsigt det ser ut.

    SvaraRadera
  4. Jättesnygg! Nästan så jag måste köpa lite mer tyger ;-)

    SvaraRadera