onsdag 3 februari 2010

Sommarkänsla

 

Snön faller utan stopp utanför fönstret men jag vill ändå visa upp kompisen jag sydde till tuff-tuff-klänningen.

Jag blir väldigt glad av den och hoppas den kommer att komma till användning på semestern samt i sommar.

 

piratklänning

 

Mönster: AoH (samma som förra klänningen , aningens mindre halshål bara)

Tyg: Johannas Pirattyg från MjukaTyger. Bakstycket är en randig interlock från MG-tyger (tror jag), Kantband från SoS eller MjukaTyger

Minus: Jag var lat och orkade inte spola upp bra tråd till alla trådar, så en av trådarna till täcksömmen var av mindre bra kvalitet. Detta resulterade i att den tråden gick av vid ett flertal tillfällen och därmed inte gjorde fållen nedtill så snygg som den annars skulle varit.

6 kommentarer:

  1. Fin! Roligt med rosa kantband och sömmar! Ellen har en lika klänning faktiskt, fast med svarta kantband och sömmar. :) Jag har en kompis som har blivit sybiten och syr egna barnkläder, och faktiskt håller hon på att ta fram egendesignade tyger nu. Superspännande att se resultatet! Kolla in hennes blogg gulludden.blogspot.com, och håll utkik efter tygerna! Den här svängen är det ett kaninprint. Jag tror att de är på g alldeles närsomhelst.

    Superkul med den här bloggen! Men jag får inte RSS:en (?) att funka? Varför inte det tro? När jag lägger den som favorit bland mina bloggar som jag följer (på min egen blogg), då funkar inte uppdateringen, så din länk ligger längst ner. Lite trist, för då är det ju inte så många som hittar den. :/
    Kram på dig och hoppas ni är friska nu!

    SvaraRadera
  2. Snygg!! den kommer göra susen på semestern :)

    SvaraRadera
  3. Jättefin! Smart med randigt bak:)

    SvaraRadera
  4. Jättefin! gillar den rosa täcksömmen och tyget!

    SvaraRadera