lördag 9 januari 2010

Tut, tut!

Nu menar jag inte att jag varit duktig och knåpat ihop en tut, utan jag syftar på

mjuka tygers senaste nytillskott – fordonstyget!

Jag hade förbokat det rosa och gröna och igår hade det den goda smaken att dyka ner hos vårt postombud. Snällaste R hämtade upp det så att jag när jag kom hem kunde förpassa det direkt till tvättmaskinen.

 

Idag fick jag tid att bränna i syrummet innan lillan skulle sova, det - i kombination med att det inte var min kväll att natta samt att man inte behöver lägga sig jättetidigt på en lördag (för att snällaste R oftast låter mig få sovmorgon på helgerna) - ledde till att mönster ritades av, tyg klipptes ut och syddes ihop på en och samma kväll.

 

 

fordonstopblog

 

 

Inget direkt hemligt med denna.

Mönster: Ottobre 1/2009

Tyg: Fordonstyget från Mjuka Tyger samt mudd från USA.

 

Nu återstår det att se om den passar lilltjejen :-)

3 kommentarer:

  1. verkligen fin, gillar både modellen och tyget.

    SvaraRadera
  2. Den blev ju jättefin, tror säkert den kommer passa tiptop på skruttan :)
    och tyget är verkligen jättefint, hoppas mina kommer på måndag!

    SvaraRadera
  3. Åh så fiiint! Tyget ser mycket snyggare ut än på andra bilder jag har sett. Jag som bestämt mig för att inte köpa fordonen börjar nu tveka. Har du av alla färgerna? Vilken är din favorit? Jag köpte gröna vågor från JNY istället för fordon.

    Vilket underbart syrum du har också!

    SvaraRadera