fredag 29 januari 2010

TuffTuffTuff

Häromkvällen (innan nya leksaken hittade hem) så fick jag nog av sjuka barn och min egen snorsymfoni, så jag låste in mig på syrummet en stund för att ladda batterierna.

 

Eftersom vi snart ska åka på semester (JAAAA!) så behöver lillans garderob ses över lite. Egentligen varken behöver hon eller använder hon särskilt mycket klänningar, men det var ett lagom snabbt projekt att klara av på begränsad tid.

 

Jag letade genom lite tidningar och tillslut föll mitt val på en modell ur AoH 06 från förra året. Jag ville inte “offra” det tyg jag först hade tänkt mig, utan valde det gul/gröna tågtyget från Jofotex som jag av någon anledning inte känner så varmt för.

 

Allt var snabbt gjort och det som tog mest tid var nog faktiskt att trä om overlocken samt CoverPro’n – den senare två gånger.

 

traindress

 

Lillfisen blev först INTE glad för sin klänning, sedan kom hon på att hon själv kunde dra in armarna i den och gå runt och se ut som en korv i korvbröd, då blev det roligare :-)

 

Observera gärna den ytterst omedvetna, men dock supersnygga, mönsterpassningen i sidsömmen. Knappt att den syns! Score!

 

Denna var för övrigt så lätt och rolig att sy att den med en gång fick en kompis sydd i en annat tyg.

2 kommentarer:

  1. Den ser jättefin ut. Ser fram emot lite bildbevis från nya leksaken också :)

    SvaraRadera
  2. Vilken fin ny blogg du har skapat! Verkligen kul att läsa om alla dina alster!

    SvaraRadera