måndag 11 januari 2010

Små lätta moln…

Jag tror det är en av de vanligaste rubrikerna på inlägg som berör

något av Jny’s alla fina molntyg.

Jag är lycklig ägare till flera olika färgställningar av detta underbara tyg men har bara

ett syprojekt avklarat i bagaget. När fina tyger kommer farligt nära saxen blir jag lite

orolig.


Några kompisar har nyligen fått sitt andra barn, jag hade tänkt att sy en välkomstpresent i mellandagarna - eftersom den lille var beräknad tills dess – men han hade som sin storebror inte tålamod att vänta så länge utan kom ut första veckan i december istället.

 

Jag bestämde mig för att testa att sy en omlottbody, den första för mig och första projektet med så mycket kantband. Det gick över förväntan, och trots några småmissar så blev slutreslutatet helt ok.

 

Jag fick dock intrycket att mamman i fråga inte var så sugen på att få något hemsytt, så plagget är nu förpassat till att vara ‘skådebröd’ i syrummet :-)

Om jag får häcken ur kanske jag får ta och sy något som inte känns lika personligt som kläder till lilllen.

 

molnbodyblogg
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mönster: Ottobre 6/07

Tyg: Moln från Jny och mudd till kantbanden från Stoff och Stil

5 kommentarer:

  1. Vad fiiiiin, jättefint och stilrent med vit mudd till!
    Men vad synd att det inte blev en present av den.

    SvaraRadera
  2. Men hur kan man inte vilja få ngt så fint!?! SNygg blogg du skaffat dig, me like! :)

    SvaraRadera
  3. Jättefin body tycker den blev bra. HÅller med nettan, hur kan man inte vilja ha något hemsytt som är så fint.fin blogg du har... får återkomma när du börja fylla på den.
    Tack för din kommentar, kul att man kanske fått en "grej".

    SvaraRadera
  4. Kul att du tittade in hos mig! Men vad är det för knasig mamma som inte vill ha något "hemsytt"?? Eller ser hon framför sig något syslöjdsaktigt?

    Den var jättefin!

    Och nu ska jag ge mig i kast med de rosa...eller bruna...eller turkosa molnen....så många, så lite tid...:-)

    SvaraRadera
  5. Mamman vet inte vad hon går miste om!!!! Du är så duktig:-)
    Kram Maria

    SvaraRadera