lördag 16 januari 2010

Nu är glada julen slut…

Idag har vi städat ut julen, lillan och jag. Det var visserligen mest en av oss som städade och någon annan som roade sig med att hänga tillbaka julgranspyntet, nästa upp en förpackning glitter samt försöka banka i “spikarna” i bultbrädan med hjälp av julgransspiran, så snart som den som städade vände ryggen till.

 

All denna julrensning fick mig att tänka på att jag kanske skulle visa upp det hemsydda som fröken storstädare hade på sig på julafton.

Som vanligt hade jag ju gott om tid, och många storslagna planer där innan jul. Tiden har dock som bekant en ful vana att bara försvinna och för att krydda det hela gick jag och blev sjuk två dagar innan julafton.

 

Efter jag hade nattat lillpyret den 23:e smög jag in i syrummet utan direkt plan, några timmar senare var denna tunika/klänning klar. Till den sydde jag även ett par matchade röda byxor med de har inte hamnat på bild.

 

julkaniner

 

Mönster: Ottobre – samma som elefanttunikan fast utan ficka på magen. Samt förlängt och istället för fåll så är det kantat med samma tyg som i halsöppning och ärmar.

Tyg: Jny’s röda kaniner samt interlock från Jofotex.

1 kommentar:

  1. Vilken söt! Perfa till julen, men det passar ju annars med :)

    SvaraRadera