måndag 18 januari 2010

Något till mig själv

Sedan jag upptäckte hur kul det är att sy, har jag funderat på att sy något till mig själv. Men ursäkterna är många av någon anledning. Trots att jag inte är särskilt stor så går det ju ändå åt mera tyg samt att jag själv kanske inte är så sugen på de tyger som jag syr i till barnen. Som grädde på moset krävs mera plats för att rita av mönster och klippa tyg också. Antalet projekt som skapats till undertecknad är därtill ytterst få.

 

I julas bestämde jag mig dock för att det var dags! Jag valde en topp ur AoH och plockade ut ett tyg som jag inte är så rädd om. Sömnaden gick snabbt och toppen blev färdigställd samma kväll.

 

 

topp  

 

I verkligheten är den inte så kort i livet, däremot är mina Jeans låga i midjan.
Ärmarna å andra sidan är kortare än vad man tror, det skulle inte skada med fem cm till på dem eftersom jag gärna vill att de går ner en bit på handen för att jag ska trivas.

 

Den används dock nästan dagligen/nattligen som pyjamastop och är superskön!

 

perfekta_fallar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Måste bara visa vad CP’n kan göra också.

Så här kan det se ut när man nästan ansträngt sig för att fålla ordentligt (slipper klippa rent). Nu är kortet bara taget från höften så fållarna är faktiskt inte sneda även om de ser ut så (och oftast är det i vanliga fall också ;-) )

Nu ser jag fram emot leveransen från SMD som innehåller en fållguide och kantbandspressarfot.

 

Mönster: AoH – kan leta fram exakt om någon är intresserad.

Tyg: Från Jofotex. Kantband från SoS.

5 kommentarer:

  1. SNYGG!!! Den kan du väl göra om fler gånger, i ett annat tyg så du inte behöver ha den som pyjamaströja :) Och sen kan du få rita mönstret till mig med, hahaha. Jag gillar modellen mycket!

    SvaraRadera
  2. Den blev ju jättefin! Passar väl lika bra att ha även dagtid!?

    SvaraRadera
  3. Jättesnygg!
    Du har en liten "sak" att hämta hos mig! :)

    SvaraRadera
  4. Jättesnygg! Kul att du också bloggar mer frekvent nu.

    SvaraRadera
  5. Jättesnygg och gratts till en CP som gör så fint, min bara busar med mig tycker jag.

    SvaraRadera