torsdag 28 januari 2010

Leksaker till mamma

Jag har inte förfrusit i kylan eller fastnat i en snödriva. Det har faktiskt sytts en del här den senaste tiden, dock har flertalet projekt inte direkt fallit väl ut så de tänker jag inte blogga om.

Förra helgen blev dessutom lilltjejen sjuk och jag var hemma fyra dagar med henne, bra förutsättningar för att sy om det inte varit så att hon endast ville leka klistermärke på mig och inte ens sova middag ensam. Mysigt men lite frustrerande.

Denna vecka har alla i familjen varit mer eller mindre sjuka och idag var första dagen vi alla tog oss till jobb/förskola/skola.

 

Glada nyheter dock, trots en ockerhöjning av priset har nu en ny liten leksak hittat hem till mig.

Idag hämtade jag ut ett paket från England innehållande massor av sysaker, några till mig och andra till syvänner därute i cyberspace.

 

toys 

 

Trots problem med ockerhöjda priser, fraktbolag som inte direkt har känsla för sanningen och nedmejade brevlådor har den nu hittat hit, den mest efterlängtade av mina nya leksaker.

En kantbandspressarfot till min CoverPro!

 

När stumpan lagt sig fick jag inviga den. Jag läsa instruktionerna noga och höftade till ett kantband som var nära nog de efterfrågade 42mm (hur noga är det egentligen?) och så sydde jag på en provbit.

Tyvärr blev bilderna jag tog av resultatet dåliga – men resultatet det blev bra! TJOHO!

 

Nu hoppas jag på mycket sytid i helgen!

2 kommentarer: